poniedziałek, 2 września 2013

Witaj szkoło!


Początek września to czas powrotu do szkoły. Dla mnie także :) Pracuję bowiem jako nauczycielka już od 18 lat...



Kilka lat temu powróciłam do szkoły, w której spędziłam swoje pierwsze szkolne lata :) 





We wrześniu to bardzo popularny temat - na wielu blogach obserwuję szkolne przygotowania: szycie woreczków (na kapcie, strój gimnastyczny lub śniadanie), ozdabianie zeszytów, notatników, wykonywanie zakładek do książek... Uroczyście świętujemy pierwszy dzień naszego malucha w przedszkolu lub szkole. A potem, gdy emocje już opadną, wywołujemy zdjęcia. Przychodzi czas na wykonanie scrapów lub albumów, aby zachować te dni w pamięci...

Szkolna tematyka znalazła też swój oddźwięk w wyszywanym niedawno przeze mnie obrazku (haft krzyżykowy to moje hobby od wielu już lat):




Taki budynek kojarzy nam się przede wszystkim ze szkołą  w małym amerykańskim miasteczku:








Ale nie tylko :P

Podobny budynek znajduje się całkiem blisko mojego domu. W pobliskiej wiosce Ławica :) I nawet przed laty była w nim szkoła - pracowała w niej moja Mama zaraz po skończeniu liceum pedagogicznego. Obecnie w budynku mieszczą się mieszkania prywatne.







A jakie są Wasze wspomnienia z pierwszych dni września?

3 komentarze:

  1. Jako jedyna czekałam na ten dzień z niecierpliwością. Bo to moje URODZINY :) i przez bardzo wiele lat wmawialam wszystkim że urodziłam się w czasie wojny ;) a w technikum (jako że chodziłam do typowo męskiej szkoły -33 chłopa w klasie i ja) jako jedyna z rozpoczęcia roku wychodziłam z kwiatami i prezentami. To były piękne czasy....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tęskniłam za początkiem roku (chociaż urodziny mam dopiero w listopadzie, a w liceum chodziłam do żeńskiej klasy = chyba 4 chłopaków). Zawsze od połowy sierpnia rysowałam marginesy w zeszytach... bo wtedy się jej jeszcze rysowało. I obkładałam książki - w szary papier... to były czasy :)

      Usuń
    2. No i jeszcze pod koniec wakacji robienie pierwszych stron w zeszytach... do każdego przedmiotu... :)

      Usuń