poniedziałek, 14 października 2013

Idealne wymiary

To nie będzie post o modelkach.
To będzie post o ATC.

Dziś chciałabym jeszcze raz powiedzieć kilka słów o mojej ulubionej, 
małej formie scrapowej, jaką jest ATC. 
Ten termin już wyjaśniałyśmy w TYM poście.

Dokładne wymiary ATC to 2,5 x 3,5 cala, czyli dokładnie 6,35 x 8,89 cm.
Robiąc kartę najczęściej zaokrąglamy wymiary  do 6,5 x 9 cm.
Jeśli ATC jest dla nas, te dodatkowe milimetry nie mają tak dużego znaczenia.
Jeśli jednak przygotowujemy ATC na wymianę, powinniśmy jak najbardziej starać się o utrzymanie dokładnych wymiarów. Również nie powinniśmy robić zbyt grubej pracy. Wysokość nie powinna przekraczać 1 cm. Elementy umieszczone na pracy nie powinny zbytnio wystawać poza jej obręb.

Dlaczego? 
Po pierwsze - utrudnia to przechowywanie. Nawet nam.
Po drugie - są osoby, które mają specjalne albumy z koszulkami na ATC, 
o konkretnych wymiarach (najczęściej  kieszonka to 6,7 x 9,2 cm) 
i prace odbiegające od standardowych wymiarów tam się nie zmieszczą.

Można również samodzielnie przygotować pudełko na ATC. 
Idealnie nadają się do tego pudełka po chusteczkach higienicznych.

Na zakończenie chciałbym jeszcze pokazać kilka rodzajów ATC.

Mogą być zupełnie płaskie:

 


Płaskie, z grubszym elementem, np. z beermatu: 


Z jednym wystającym elementem:

 
 

Warstwowe:

 

 

W formie shadowboxa:


Tryptyk:



O nietypowym kształcie:

 

Kto się trzyma idealnych wymiarów?

2 komentarze:

  1. No dobra.Zaokrąglam. Ale zdarzyło mi się dostać wymiankowe ATC, które musiałam podciąć, bo nie mieściło mi się do albumu.
    A od kiedy go mam częściej podziwiam te małe cudeńka, które mi przysłałyście.

    OdpowiedzUsuń
  2. staram się z całych sił, bo mam specjalne koszulki i wiem, jakie to trudne potem przycinać....:)

    OdpowiedzUsuń