poniedziałek, 4 listopada 2013

Może mały lift?


Co to takiego lift w scrapbookingu?

Najprościej - to praca wzorowana na pracy innej osoby.
Można liftować kartki, ATC, MOO, LO i wszystko inne też:)

Podczas liftowania możemy inspirować się kompozycją, kolorami, traktować pracę wzorcową jako mapkę. Jeśli zakochamy się beż pamięci w czyjejś pracy, to możemy próbować odtworzyć każdy najmniejszy szczegół.

Najważniejsza zasada:
zawsze piszemy przy publikacji, że nasza praca jest liftem i podajemy link do źródła.
W dobrym tonie jest również poproszenie o zgodę na liftowanie.

Na FB działa grupa Lifto Gra, której mam przyjemność być członkiem.
Nadrabiam zaległości w liftowaniu w wolnych chwilach 
(i liczę, że mnie nie wywalą za spóźnianie się).

Oto kilka oryginałów i moich liftów. 

Photobucket 

Marjo
Blue Nika

Deb

Blue Nika
http://sahlinstudio.com/wp-content/uploads/2012/07/kaitdaddysm_brenda-smith.jpg
Brenda Smith

Blue Nika

Louise

Blue Nika
Emma
Blue Nika

crossroads2
Crossroads
Blue Nika
Dziwolonk
http://chabrowa.blox.pl/2013/07/Pstryk.html
Blue Nika

Jak widzicie, w lifcie jest pełna dowolność. 
Możemy zmienić format, np. zamiast A4 - 30x30 lub 20x20.
Ja nie lubię kwiatów, więc często zastępuję je czymś innym - badzikami, motylkami itp.

Po co liftować?
Ktoś może powiedzieć, że to kopiowanie i brak kreatywności.
Ja jednak mogę z całą stanowczością stwierdzić, że zabawa w liftowanie bardzo dużo mnie nauczyła.
O kompozycji, doborze dodatków, kolorów. 
Próbowałam rzeczy, których nie lubię - i o dziwo - niektóre mi się spodobały:)
Czasami patrzyłam na pracę do liftowania z przekonaniem, 
że ja czegoś takiego na takiego na pewno nie dam rady zrobić. 
A potem powoli, z motywacją dziewczyn, brnęłam przez zakamarki LO i coś tam wychodziło. 
Raz lepiej, raz gorzej.
Ale kto nie wyruszy w drogę, ten nigdzie nie zajdzie!

Efekty dziś możecie ocenić sami.

Zapraszam do zabawy z liftem!




6 komentarzy:

  1. Oczywiście moge tylko podziwiać teraz Wasze piękne lifty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrosława, jak to??? Musze donieść: siedziałam koło Ciebie na warsztatach u Ayeedy i zrobiłaś przepiękne LO ;)

      Usuń
  2. Właśnie szukałam wyjaśnienia co to te tajemnicze liftowanie? Tak jasno opisałaś,że nie mam już wątpliwości.Dziękuje! A Twoje prace piękne,może od nich zacznę moje listy?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń